• image

    İletişim
    +90 530 352 07 15

  • image

    Çalışma Saatleri
    Pzt - Cmt 08.00 - 19.00

Egr İptali

Egr İptali

EGR valfi Exhaust – Gas Recirculation harflerin baş harflerinin kısaltmasıdır.

EGR valfi nedir? Ne işe yarar?
Özellikle içten yanmalı motorlarda atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx gazlarıdır. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki H/Y oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkmıştır.

Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarını kontrol edebilmek için iki yol vardır. Birinci yol katalitik konvertör kullanılarak egzoz gazını kimyasal işleme tabi tutmak. Diğer yol ise yanma esnasında nitrojen oksit oluşumunu azaltmaktır. Bir kısım egzoz gazları yanma odası içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanılır. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüşüm- EGR) ile sağlanır.
EGR sistemi araçlarda yanmış eksoz gazlarını tekrar emme manifolduna göndererek silindirin içerisine girmesini sağlayan bir sistemdir. Taze karışımın içerisine bir miktar eksoz gazı karıştırılarak yanma ısısı bir miktar aşağılara çekilir. Aynı zamanda yakıt tüketimine olumlu etkisi vardır. Yüksek yanma ısısının aşağılara çekilmeside eksozda oluşan nitrikoksit miktarınıda düşürür. Sistemde bulunan egr valfi ne kadar egsoz gazının içeriye alınacağını ayarlayan bir parçadır. kontrol ünitesinden gelen komutlara göre hareket eder. Çünkü motorlarda her zaman eksoz gazı silindirlere gönderilmez. Egr valfi motor sıcaklığı 60-110 derece aralığındaysa, motor devri 3500 d/d civarında ve kısmi yük yani gaz pedalıda yarım basarken devreye girer.

Bazen bu valf egsoz gazlarından dolayı sıkışır ve görevini yerine getiremez buda fazla eksoz gazının motora girmesine neden olur ve motorun düzensiz çalışmasına neden olur.

EGR Valfi İptali
Egr valfi kurum nedeni ile tıkanabiliyor. Temizliğni sanayide kolayca yaptırabilirsiniz. İptali durumunda nitrous oxide salımı artar ( nox sera gazı etkisi yapıyor) çevreye zarar oluşturursunuz. otomobil üreticilerine kalsa egr sistemini hiç kullanmazlar. ( motor gücünü azaltıyor ve yakıt tüketimini artırıyor) EGR (exhaust gas recirculation) sistemi, inert olan egzoz gazının bir kısmını yanma odasına gönderilerek pik (en yüksek) yanma sıcaklığlnı düşürerek nox oluşumunu azaltmayı amaçlıyor.

Bu sistemin en büyük handikapı tekrar motora soktuğu yanmış eksoz gazı ile Motorun karter havalandırmasından gelen yağ buharı birleşip Emme manifolduna çamur kıvamında Karbon birikimi oluşturmasıdır.. Bu karbon birikimi kalitesiz akaryakıt ve motor yağı kullanımı sonucu çok daha fazla olabilir. Ve zamanla motor hava alamaz boğulur.

Antalya Oto Beyin
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image